Tijd om je aanbod eens goed uit doeken te doen!
Deze pagina kan verschillende benamingen krijgen:
Kijk wat het beste aansluit bij jouw bedrijf, aanbod en doelgroep.
Je kan een uitklapmenu gebruiken om vervolgens te laten zien op welke manieren mensen met jou kunnen werken. Er zijn twee opties: je ‘grote’ product(en) en je strategische product(en).
Ik ga eerst in op de pagina voor je hoofdaanbod, en zal daarna een aantal kanttekeningen plaatsen die net anders werken voor de pagina met je strategische aanbod. Let op: ik ga er in deze module vrij snel doorheen, neem gerust een kijkje op mijn website (www.vogelvrijondernemen.nl) om een uitgewerkt voorbeeld te zien.
Je hoofdaanbod
In de eerste een of twee alinea’s wil je, net als op de homepage, herkenning creëeren. Mensen laten weten dat ze op de juiste plek zijn om hun problemen op te lossen (of niet). Omschrijf daarom eerst de situatie waar jouw ideale klant op dit moment in zit.
Vervolgens benoem je heel concreet wat het resultaat is na jullie samenwerking.
Daarna geef je meer informatie over de inhoud van je aanbod.
Ik heb er zelf voor gekozen om een deel van deze informatie ook in een video te delen, zodat mensen mij alvast iets beter kunnen leren kennen door me te zien bewegen en horen praten.
Onder de video zet je de inhoud van je aanbod op een rijtje en omschrijf je kort uit welke onderdelen jullie samenwerking bestaat en hoe jullie te werk gaan.
Vervolgens geef je een beknopte samenvatting, zodat de lezer in één oogopslag kan zien wat ze precies van jullie samenwerking kunnen verwachten, en deel je ook de prijs.
Deel vervolgens een aantal testimonials, zodat de lezer ontdekt wat andere klanten aan je aanbod hebben gehad.
Onderaan de pagina kan je een ‘downgrade‘ benoemen voor de mensen die niet direct klaar zijn om (dit aanbod) te kopen. Bijvoorbeeld:
“Is mijn traject nog een stapje te ver? Doe dan eerst mee aan training x / Vraag dan eerst een gratis sessie aan.”
Je strategische aanbod
De webpagina voor je strategische aanbod lijkt op de pagina die ik hierboven omschreef, maar afhankelijk van de wijze waarop mensen op de pagina terechtkomen kan het zijn dat je aan aantal elementen wilt aanpassen.
Als mensen vanuit je homepage doorklikken naar je aanbodpagina van een klein product, dan hebben ze je al leren kennen. Maar als het bijvoorbeeld je break-even product is (waar ze op terechtkomen nadat ze een weggever hebben gedownload via een advertentie) of als ze direct doorklikken vanuit een social media kanaal, kan het goed zijn dat ze nog geen idéé hebben wie jij dan eigenlijk bent.
In dat geval wil je jezelf op deze pagina nog even kort voorstellen, zoals je ook op je homepage doet.
Bij een strategisch, laagdrempelig aanbod wil je het liefst dat de lezer direct koopt. Vermijd daarom alle verleiding om aan het eind van de pagina door te klikken naar andere pagina’s door de footer voor deze pagina te verwijderen.