Module 4.3 – Op basis van je doelen Copy

Tijd om die prijs echt te bepalen! Ik bekijk de prijs altijd vanuit twee invalshoeken: op basis van je doelen, en/of op basis van een uurprijs. We beginnen met je doelen als leidraad.

Heb jij een heel duidelijk omzetdoel en weet je precies hoeveel uur je wekelijks voor klanten wilt werken? Dan kan je heel makkelijk uitrekenen welke prijs je aan je aanbod mag hangen om je doel te bereiken.

De som gaat in twee delen.

Deel 1:

Het aantal uur dat jij met of voor klanten wilt werken

/

De uren die jij per klant nodig hebt (in je vernieuwde aanbod)

=

Het aantal klanten die jij tegelijkertijd kan helpen

 

Bepaal met de uitkomst van deze berekening hoeveel klanten jij op jaarbasis kan en wilt helpen.

 

Deel 2:

De omzet die jij op jaarbasis wilt draaien

/

Het aantal klanten waar je jaarlijks mee wilt werken

=

De prijs van je aanbod

 

Belangrijke kanttekening van deze methode is natuurlijk wel: je marketing en verkoopstrategie moet helemaal kloppen zodat je voldoende klanten hebt om die omzet ook daadwerkelijk te draaien. Het is helemaal niet gek als je nu denkt: shit, ik weet nog niet hoe ik precies aan die klanten moet komen. Daar gaan we een plan voor maken!