De vijver van je eigen netwerk heb je op een gegeven moment leeggevist. Als ondernemer is het belangrijk dat je je netwerk niet alleen slim inzet, maar ook continu blijft uitbreiden. Nieuwe mensen leren kennen en zorgen dat nieuwe mensen jou leren kennen.
Mensen kunnen pas overwegen iets bij jou te kopen als ze weten dat je bestaat en vervolgens ook weten wat je doet. Mensen moet je dus kunnen ontdekken.
Ik zei het in de vorige module al: zoek uit op welk social media platform jouw ideale klant voornamelijk te vinden is, en zorg dat jij daar ook bent.
Het lijkt soms wel alsof je ‘overal’ moet zijn: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Clubhouse, je kan het zo gek niet bedenken. Maar dat hoeft niet. Dat kán in de meeste gevallen niet eens, of het betekent dat je alles half-half doet en er weinig resultaat uithaalt.
Ik zou zeggen: kies 1 of 2 social media platformen, zorg dat je heel goed weet welke je hoofdfocus heeft en ontdek hoe je dáár mega grote resultaten uit kan halen.
Elk platform kent zijn eigen strategieën, obstakels en trucjes. Verdiep je er in (door te googelen, een cursus te volgen, te kijken wat voor anderen werkt) en zorg zo dat je daar echt klanten uithaalt. Dat betekent niet dat je niks met de andere platformen mag doen, maar kies in eerste instantie één platform waar je energie en tijd insteekt en die je echt werkend wilt krijgen voor jouw bedrijf.