Module 2.5 – Waar zijn ze?

Mensen kunnen alleen klant worden als ze weten dat je bestaat, zodat ze kunnen ontdekken hoe jij hen kan helpen.

Hoe beter jij weet waar je toekomstige klanten uithangen, hoe makkelijker het is om ervoor te zorgen dat je daar zichtbaar bent. Zodat jij je klanten kan vinden, of nog liever: zodat je klanten jou kunnen vinden.

Zorg daarom dat je weet waar ze te vinden zijn, zowel offline als online.

Offline:

  • Op welke publieke locaties zijn ze te vinden?
  • Naar welke evenementen gaan ze?
  • Vinden ze inhoudelijke lezingen interessant? Waar gaan die over?
  • Gaan ze naar workshops/trainingen? Wat willen ze leren?
  • Wordt hun aandacht getrokken door flyers? Waar liggen die en wat staat erop?

Online:

  • Welk social media platform gebruiken ze het meest?
  • Waar zijn ze op social media te vinden of aan te herkennen? Denk aan groepen of hashtags.
  • Op welke zoektermen googelen ze?
  • Wat voor blogs/artikelen lezen ze en wat voor video’s kijken ze?
  • Wat voor oproepjes plaatsen ze wanneer ze naar hulp zoeken?
  • Op wat voor advertenties klikken ze?