Module 3.1 – Introductie

Is jouw aanbod Klaar voor Groei, of moet hier nog wat aan gesleuteld worden?

We willen iets neerzetten waar je mensen gewéldig mee kan helpen, beter dan je ooit hebt gedaan, en waardoor mensen staan te springen om met jou mógen te mogen werken.

Het moet goed in elkaar zitten én we willen er een lekker sausje overheen gooien, waardoor mensen denken: dat krijg ik ergens anders niet, hiervoor moet ik écht bij haar zijn.

Als ik zelf aan mijn aanbod zit te sleutelen probeer ik altijd te bedenken: hoe zou het er in mijn wildste dromen uitzien? Wat zou het echt te gék en onderscheidend maken? Hoe kan ik het zo in elkaar zetten dat ik het gevoel heb dat ik goud ga verkopen?

Soms poppen er dan ideetjes op die ik niet direct uitvoer, omdat ik nog niet helemaal weet hoe of ik de mogelijkheden er nog niet voor heb. Maar vanuit die inspiratie kan je vervolgens wel bedenken: wat is er wél mogelijk?

Het allerbelangrijkste aan je aanbod is dat mensen er ook echt mee geholpen zijn. Het doet wat het moet doen: jouw klanten het resultaat geven waarvoor ze bij je komen. Dat maakt het – voor de juiste klanten – al grotendeels onweerstaanbaar.

Wat daar bovenop mag komen, en wat jou zal helpen om jezelf en je aanbod onderscheidend in de markt te zetten, is dat waar jíj dolenthousiast van wordt en waar jouw unieke talenten en kwaliteiten alle ruimte krijgen.

Zoals ik net al zei: jij moet het gevoel hebben dat je goud staat te verkopen. Ontwikkel iets waar je dolverliefd op bent en waarbij je er met 100% van overtuigd bent dat dít de allerbeste stap is die (jouw lievelingsklant) kan nemen.